skip to Main Content
Wanneer Mag Of Moet Je De Tandarts Bellen?

Wanneer mag of moet je de tandarts bellen?

Binnen onze openingstijden kun je ons gewoon bereiken voor al je vragen over je gebit. Ook voor het verzetten of het maken van een afspraak bij de tandarts of mondhygiënist kan je ons natuurlijk bellen tijdens openingstijden. Als je last hebt van je tanden of kiezen dan moet je zo snel mogelijk de tandarts bellen. Wacht je te lang dan kunnen je klachten flink erger worden en is de behandeling vaak ook minder prettig. De meeste tandartsen zijn echter niet de hele dag bereikbaar, daarom hieronder wat je moet doen bij echte spoedklachten.

Tandarts bellen bij spoedgevallen

Bij echte spoedgevallen zoals trauma’s (verloren tanden na een val of ongeluk) of nabloedingen nadat je bij de tandarts bent geweest kan je altijd bellen. Zijn wij gesloten dan krijg je vanzelf een bandje te horen waarop het noodnummer staat dat je buiten kantoortijden kan bellen. De tandarts die dan nooddienst heeft zal je klachten aanhoren en beoordelen of deze onder spoed vallen. Als de klachten ernstig zijn zal hij of zij je vertellen wat je moet doen. Bij pijnklachten of langdurige klachten kan je beter de eerstvolgende werkdag je eigen tandarts bellen. Let er op dat je een noodbezoek aan de tandarts altijd direct contant af moet rekenen, en de kosten kunnen oplopen tot wel € 250,-.